LUDIA SURPASSE LE CAP DE 10 MILLIONS DE JEUX VENDUS

MONTRÉAL, le 31 mai 2011 /CNW Telbec/ - La compagnie de divertissement interactif, Ludia Inc. a annoncé aujourd'hui qu'elle a vendu plus de 10 millions de jeux sur consoles et plateformes numériques depuis la sortie de son premier titre The Price Is Right il y a trois ans. Ce chiffre équivaut à un jeu Ludia vendu en moyenne toutes les 10 secondes via mobiles, PC, et consoles. En date d'aujourd'hui, quatre jeux Ludia se sont retrouvés dans le top 10 très désiré des applications les plus vendues sur le App Store d'Apple et plus de sept millions d'utilisateurs Facebook ont installé les jeux Ludia The Price Is Right et Who Wants To Be A Millionaire.

« Je suis très fier de l'équipe Ludia et de tout ce que nous avons accompli ensemble à ce jour afin d'atteindre cette étape excitante, » a dit Alex Thabet, Président et CEO de Ludia Inc. « Nos stratégies élargies à Facebook et aux plateformes mobiles combinées avec nos sorties de jeux adaptés à des consoles multi-plateformes continueront à favoriser des années de croissance future. »

La deuxième moitié du calendrier de lancements prévus pour Ludia en 2011 comprend 15 nouveaux jeux. La compagnie compte également élargir son agenda Facebook afin de proposer un large choix de titres dont cinq basés sur des jeux télévisés, une franchise de film importante et une création originale.

Pour alimenter la croissance continue de Ludia, la compagnie prévoit ajouter 50 nouveaux employés d'ici la fin de l'année à son studio qui en compte déjà plus de 120.

À propos de Ludia Inc.
Ludia crée et distribue du contenu multi-platforme de divertissement interactif grand public. Située à Montréal et fondée par des joueurs expérimentés de l'industrie, le portfolio innovateur et de haute qualité de Ludia comprend des propriétés originales et de marque incluant The Amazing Race™, The Bachelor & The Bachelorette, Family Feud®, Hell's Kitchen™, Hollywood Squares™, Press Your Luck, The Price Is Right™, Pyramid, Where's Waldo?® et Who Wants To Be A Millionaire.

ABOUT FREMANTLEMEDIA ENTERPRISES & FREMANTLEMEDIA
FremantleMedia is one of the leading creators and producers of entertainment brands in the world. FremantleMedia is part of the RTL Group, Europe's largest television and radio broadcast company, which is in turn 90 percent owned by Bertelsmann AG, one of the world's major media and entertainment companies. FremantleMedia's worldwide production arm is responsible for many of the world's highest rated prime time entertainment, drama, serial drama and factual entertainment programmes. FremantleMedia Enterprises is the brand extension arm of FremantleMedia, offering a one-stop-shop for all Licensing, Distribution and Home Entertainment around the world. The FremantleMedia Group (which includes talkbackTHAMES, UFA and Grundy amongst others) has operations in 22 countries, one of the most comprehensive global networks, creating over 14,000 hours of programming a year, rolling out more than 60 formats and managing over 300 individual titles. FremantleMedia has some of the world's most sought after and long running formats in its catalogue, and globally, produces such programmes as: Idols (co-produced with 19 Productions in the US), The X Factor (co-produced with Syco in the UK), Got Talent (co-produced with Syco in the UK and the US), Neighbours, The Bill, Family Feud, The Price is Right, Farmer Wants A Wife and Hole In The Wall.

About "THE PRICE IS RIGHT"
The Price Is Right, the longest-running game show in television history, is hosted by Drew Carey and produced by FremantleMedia North America, The Price Is Right is broadcast weekdays (11:00 AM-12:00 Noon, ET; 10:00-11:00 AM, PT) on the CBS Television Network.

About FREMANTLEMEDIA NORTH AMERICA
FremantleMedia North America (FMNA) is the U.S. production division of global media giant FremantleMedia.  Based in Burbank, California, FMNA produces entertaining and innovative programs for network, cable, syndicated and online platforms, including the Emmy-nominated musical/reality phenomenon "American Idol" (FOX), "America's Got Talent" (NBC), "What Chilli Wants" (VH1), "Kirstie Alley's BIG LIFE" (A&E), "Downfall" (ABC), "Let's Make A Deal" (CBS), "Family Feud" (syn), "The Price Is Right" (CBS), and the much-anticipated "The X Factor" (FOX) for Fall 2011.

About "Who Wants To Be A Millionaire"
Who Wants To Be A Millionaire is hosted by the Emmy Award-winning Meredith Vieira and currently is in its ninth season in syndication.  The hit game show is produced by Valleycrest Productions Ltd. and is distributed by Disney-ABC Domestic Television.  Rich Sirop is executive producer.  Meredith Vieira is co-executive producer.  For more information about Millionaire, go to http://www.millionairetv.com
Trademarks belong to their respective owners.

SOURCE LUDIA INC.

Pour Ludia: